HAMLET — trailer

O Spektaklu

Balet w dwóch aktach wg Williama Shakespeare’a

Co było ważne dla Jacka Tyskiego, kiedy na swój pełnospektaklowy debiut choreograficzny wybierał właśnie Szekspirowskiego Hamleta? „Starałem się wcielić w postać bohatera, zrozumieć, jak ciężko mu było…

Balet w dwóch aktach wg Williama Shakespeare’a

Co było ważne dla Jacka Tyskiego, kiedy na swój pełnospektaklowy debiut choreograficzny wybierał właśnie Szekspirowskiego Hamleta? „Starałem się wcielić w postać bohatera, zrozumieć, jak ciężko mu było walczyć ze sobą i z trudnościami losu. Próbowałem czytać dramat nieliteralnie, dostrzegać treści ukryte w milczeniu, pauzach, w momentach niedomówień. Między słowami. Interesowało mnie odczytanie klasyki przez pryzmat współczesnych lęków. Początek mojego przedstawienia to niemy krzyk rozpaczy — głos bohatera, który ma świadomość, że stracił wszystko, co było ważne. Tak naprawdę ten krzyk jest początkiem i końcem Hamleta, stanowi swoistą klamrę. Tytułowy bohater nie ewoluuje podczas spektaklu, od początku ma świadomość, ku czemu zmierza. Wie, że jest skazany na śmierć i że nie ucieknie przeznaczeniu…”.