Od Mazurka Chopina do Mazurka Dąbrowskiego

Recital gitarowy Mateusza Kowalskiego w Dniu Hymnu Narodowego

W Salach Redutowych im. Fryderyka Chopina zabrzmi romantyczna Polska muzyka gitarowa w interpretacji znakomitego wirtuoza gitary Mateusza Kowalskiego.

 

Mało kto wie, że właśnie Polacy w znaczący sposób przyczynili się do sławy i popularności gitary…

W Salach Redutowych im. Fryderyka Chopina zabrzmi romantyczna Polska muzyka gitarowa w interpretacji znakomitego wirtuoza gitary Mateusza Kowalskiego.

 

Mało kto wie, że właśnie Polacy w znaczący sposób przyczynili się do sławy i popularności gitary jako instrumentu wirtuozowskiego, zajmującego ważne miejsce w muzyce artystycznej. Mistrzowie interpretacji, improwizacji i kompozycji, zachwycali najwyższe sfery, koneserów piękna i szerokie kręgi słuchaczy. Stanisław Szczepanowski, nazywany królem gitary, grywał dla brytyjskiej królowej Wiktorii; Marek Konrad Sokołowski cieszył się przydomkiem „Byrona gitary”, a w Janie Nepomucenie Bobrowiczu współcześni widzieli… „Chopina gitary”.

___

 

PROGRAM KONCERTU:

 

Fryderyk Chopin, Mazurek B-dur op. 7 nr 1 (transkrypcja: Jan Nepomucen Bobrowicz)

Marek Konrad Sokołowski, Diligènza postale

Fryderyk Chopin, Mazurek a-moll op. 7 nr 2 (transkrypcja: Jan Nepomucen Bobrowicz)

Jan Nepomucen Bobrowicz, Distraction. Rondeau brilliant et facile op. 17

Stanisław Szczepanowski, Une Larme, Morceau Expresif [Łza]

Feliks Horecki, Fantazja op. 40

Fryderyk Chopin

Mazurek E-dur op. 6 nr 3 (transkrypcja Jan Nepomucen Bobrowicz)

Mazurek f-moll op. 7 nr 3

Mazurek cis-moll op. 6 nr 2

Mazurek fis-moll op. 6 nr 1

Jan Nepomucen Bobrowicz, Wariacje na temat Là ci darem la mano z Don Giovanniego Wolfganga Amadeusza Mozarta op. 6

Stanisław Szczepanowski, Introduction et Variations Brillantes sur un Air National [Wariacje na temat Jeszcze Polska nie zginęła]