Osobiście o Moniuszce. Wokół Konkursu Moniuszkowskiego

Agata Kwiecińska rozmawia z Beatą Klatką i Piotrem Beczałą

Dziesiąty, jubileuszowy Konkurs Moniuszkowski jest okazją do podsumowań i próby szerszego spojrzenia na rolę konkursów wokalnych w dzisiejszych czasach. Czemu służą, czy można w nich nie startować i rozpocząć z sukcesem międzynarodową karierę? Jak…

Dziesiąty, jubileuszowy Konkurs Moniuszkowski jest okazją do podsumowań i próby szerszego spojrzenia na rolę konkursów wokalnych w dzisiejszych czasach. Czemu służą, czy można w nich nie startować i rozpocząć z sukcesem międzynarodową karierę? Jak wygląda konkursowa demografia i geografia – czyli skąd w przeważającej części pochodzą ci, którzy zgłosili się do udziału w dziesiątej edycji i w jakim są wieku?

Te pytania zadamy Dyrektor Konkursu Beacie Klatce, a także Piotrowi Beczale – wybitnemu śpiewakowi, któremu - mimo rozlicznych operowych angaży – udało się wygospodarować czas, by wziąć udział w pracach jury.

 

Porozmawiamy oczywiście także o Moniuszce – jak zmieniają się interpretacje jego utworów, czym uczestnicy konkursu zaskakują, śpiewając jego kompozycje.

 

Wybiegniemy też myślą w przyszłość, by opowiedzieć o przygotowaniach do wystawienia Halki w Theater an der Wien w Wiedniu z Piotrem Beczałą w roli Jontka, który był także inicjatorem całego przedsięwzięcia.