Kim są pianiści-korepetytorzy?

Operowym głosem #21

Śpiewak operowy nie mógłby wyjść na scenę, gdyby nie pianista-korepetytor. Dlaczego? Jaka jest funkcja coacha wokalnego? Czego się od niego wymaga i dlaczego w Teatrze Wielkim mamy aż pięcioro takich pianistów zatrudnionych na stałe? Posłuchajcie…

Śpiewak operowy nie mógłby wyjść na scenę, gdyby nie pianista-korepetytor. Dlaczego? Jaka jest funkcja coacha wokalnego? Czego się od niego wymaga i dlaczego w Teatrze Wielkim mamy aż pięcioro takich pianistów zatrudnionych na stałe? Posłuchajcie więcej o tym typowo operowym zawodzie.

 

Wykorzystano nagrania fragmentów lekcji Anny Marchwińskiej z Zuzanną Nalewajek, a także próby do „Petera Grimesa”, na których grał (i śpiewał!) Aleksander Teliga.

 

_

 

WYSTĄPIŁ

Jasin Rammal-Rykała

 

SCENARIUSZ

Maja Kluczyńska

 

REALIZACJA

Maja Kluczyńska

Piotr Witkowski

 

MONTAŻ

Piotr Witkowski

 

PROJEKT INTRO/OUTRO

Ewa Polska